Materialele Promotionale de peste 200 de ani!

Materialele Promotionale, de peste  200 de ani  in slujba marketingului

 

 

Materialele promotionale fac parte astazi din planurile de promovare ale oricarei companii, chiar daca activeaza in industria de FMCG, in dezvoltare de software sau servicii business to business.

 

Si-au dovedit mereu eficienta in a atrage atentia, intr-un mod subtil, asupra brandurilor noi si de a consolida imaginea celor ce au deja o istorie.

 

Primele intentii la care industria face referire cu privire la folosirea materialelor promotionale dateaza inca din anul 1789, cand au fost creati nasturii comemorativi cu ocazia alegerii lui George Washington ca presedinte al Statelor Unite ale Americii. Un astfel de nasture original ,,Eagle and Star” se vinde in acest moment, ca obiect de colectie, pe eBay cu aproape 7000$.

 

La inceputul secolului XIX au inceput sa fie produse primele calendare, obiecte din lemn si chiar un Almanah al Fermierilor cu scop promotional, iar pe la jumatatea secolului XIX tot mai multi producatori de la acea vreme au inceput sa imbratisese aceasta idee care in curand avea sa devina o adevarata industrie.

 

O afacere din care castiga toata lumea

Jasper Freemont Meek, proprietarul unui mic ziar din Coshocton, Ohio a avut ideea de a crea pentru unul din prietenii sai, Cantwell, proprietarul unui magazin ce vindea pantofi, o geanta de umar inscriptionata cu indemnul „Cumpara pantofii CantWell”. Geanta era oferita gratuit tuturor clientilor magazinului si reclama era vazuta de toti locuitorii localitatii respective. Meek a pornit de la aceasta idee o adevarata afacere, iar primul produs oferit spre vanzare a insemnat inscriptionarea unei sei ce putea fi vizibila in oras pe orice cal, la vremea aceea.

 

Lucrurile au evoluat luand nastere o adevarata industrie care s-a dovedit a sprijini din plin eforturile oricarui om de afaceri cu initiativa.

 

De la pungi de plastic, la tricouri, de la sepci la fulare sau de la agende la seturi de birou, cu totii am luat intr-un fel sau altul contactul cu acest mijloc de a face reclama. De-a lungul timpului am fost influentati, pozitiv sau negativ in functie de mesajul transmis, de calitatea produselor si a imprimarii sau de inovatia si modul inedit in care au fost folosite diverse produse in functie de context, brand si scopul promovarii.

 

Cercetarile arata ca:

            47% din oameni pastreaza mai mult de un an materialele promotionale primite

            82% din persoane detin cel putin un material promotional

88% din persoane isi reamintesc numele unui brand pe care l-au vazut pe un material promotional

59% din persoane au o impresie favorabila asupra unui brand dupa ce primesc un material promotional

53% din persoane folosesc materiale promotionale mai des decat o data pe saptamana

 

Sunt doar cateva cifre care arata importanta materialelor promotionale, iar ce este mai important este ca valoarea si calitatea unui produs oferit cadou se reflecta in valoarea perceputa a brandului inscriptionat. De aceea, alegerea produselor promotionale este cruciala.

               

GPRO and Brands ofera produse de top destinate companiilor ce doresc sa includa in campaniile lor de promovare materiale promotionale care sa reprezinte valorile brandului.